housewives in real life

I tisdags bestämde jag och Fredde oss för att gå ut och äta lite. Det blev thaimat för omväxlings skull, tröttnar ganska snabbt på maten här. Efter en god men snabb måltid bestämde vi oss för att se om där gick någon bra film på bio. Vi hittade en som båda föll för, utbudet är inte så stort då de flesta filmerna är dubbade till spanska.
Att gå på bio här kostar 46 peso per person och det är ungefär 30 kr.

Igår åkte jag till Leon med två tjejer vars män jobbar på Haldex tillsammans med Fredde. Hon ena som just nu är i sjunde månaden och ska ha barn i oktober letade saker till bebisen, vi följde med och hjälpte till. Efter några timmar i ett antal babyaffärer satte vi oss ner för lite lunch och fortsatte bilfärden hemåt igen.
Hemma igen träffade jag fredde och jocke, trötta efter en lång arbetsdag och jag efter en lång shoppingdag : )
Fredde och jag avslutade kvällen på vår balkong med lite yatzy och njöt av den varma kvällen. Slängde även ett öga på fotbollsmatchen som spelades precis nedanför oss.

Idag åkte jag hem till Monica som också bor i samma område som oss, sen körde vi ner till stan där vi gick in i en affär med enbart saker till baby showers. Monica tittade efter lite saker eftersom hon ska anordna en till Talita som väntar barn om två månader. Eftersom det blir en pojke ska allting gå i blått, allt från dekorationer, dukar, presenter till gästerna mm.
Mexico har influerats väldigt mycket av USA när det gäller traditioner, i affärerna finns redan saker till Halloween att köpa. Även julpynt har vi stött på. Fick höra att man börjar julpynta redan i november, i början på december rear man ut all pynt som är kvar för då har alla redan köpt vad dom vill ha. Här gäller altså inte less is more.

Efter affären gick vi till en skönhetssalong där jag fick ansiktsbehandling, hon använde endast naturliga produkter och sa att det skulle hjälpa mot mina utslag. När jag var klar med min behandling bokade hon in en tid till till mig imorgon. För två behandlingar betalade jag 195 peso, vilket motsvarar cirka 120 kr. Om det är något man ska passa på att göra här i mexico så är det att få manikyr, pedikyr, massage mm. Så ni vet om ni har vägarna förbi : )

För större bilder klicka på denna länk: http://www.facebook.com/album.php?aid=99990&id=576744144&l=4e1a8df6b6
Där hittar ni alla bilder jag har lagt upp.


Kram från ett 35 grader varmt mexico : )

för bilder klicka på länken, vårt internet kommer inte riktigt överrens med blogg.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Jätteroligt att läsa om hur du har det. Nu ser jag fram emot minst ett inlägg om dagen :)

Vi se om det drar igång någon blogg för min del.

I alla fall, tyckte bara att du behövde lite kommentarer på dina inlägg. Kramkram

2009-08-28 @ 09:10:50
Postat av: Anonym

Ah va kul, jag har inte hittat in här innan, men nu fungerade det :)(Mina dator skills är ju inte dom bästa) Va kul att få läsa och se alla bilder. Ni verkar ju ha det toppen. Vi hörs snart! Saknar dig, väldigt mycket. Många kramar

2009-08-29 @ 17:48:04
Postat av: Theresa

Oj, jag kanske ska skriva mitt namn också.. Det är Theresa :)

2009-08-29 @ 17:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0