Bullbak


Med gasspis går det snabbt att smälta smör


Efter mycket slit blev min deg så här fin


Penslade och klara för en runda i ugnen, jag vet att det allra viktigaste saknas....men
pärlsocker finns ej att hitta i detta land : )



Efter 30 minuter i 225 grader (jag vet, på tok för länge) har vi
resultatet av min premiärbakning med gasugn


Men av juryn (Fredde & Jocke) fick dom tummen upp, så jag är nöjd. Totalt sett blev
det cirka 60 bullar, eller ja minus en som slank ner i min mage innan räkning : )
Det är inte det lättaste att baka i gasugn, tiden som står i recepten är till att glömma, här gäller
det att gå på magkänslan och färg på bakelser.
Jag klarade mig nästan helt oskadd genom denna 3 timmar långa process, förutom ett brännsår på handen, gjord av den superdupervarma plåten jag helt oanat la ner på handen.
Som tur är har vi kaktusar där vi kan hitta aloe vera i bladen, så en kaktus slaktades för att lindra min smärta.
Idag mår jag bra, men ett litet märke påminner mig om den traumatiska upplevelsen : ) (läs med en nypa salt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0