Back in Mexico

Hejsan Allesammans!

Nu är vi åter tillbaka i Irapuato efter 4 härliga dagar i staden som aldrig sover (det stämde).
Vi har haft det helt underbart med fint väder, shopping och sightseeing. Hotellet låg precis bredvid Times Square så där spenderade vi ofta våra kvällar.
Våra morgnar började vi alltid med en frukost på något mysigt litet ställe, bagels, ägg, kaffe och färskpressad juice bestod den ofta av.
Efter det drog vi oss ut på stan och avverkade affär efter affär. Sevärdheter tog vi på vägen som dom dök upp.
Central Park, Battery Park, Empire State Building, Chrysler Building, Grand Central Station, Flat Iron Building, Ground Zero, dessa är bara några av dem vi hann med. På kvällen var vi så utmattade av allt promenerande så vi somnade oftast tidigt, med fötterna högt upp för att blodet skulle nå resten av kroppen.
Maten är ingen höjdare i New York, allting ska helst gå så snabbt som möjligt så därför blev det mycket snabbmat, som mcdonalds.
Sista dagen gick vi till the Public Library, för er som har sett Sex and the City filmen så var det där Carrie och Big skulle gifta sig. Så det var definitivt värt ett besök, tyckte jag i alla fall, Fredde var inte så road : )
På kvällen gick vi till ett ställe som hette Cold Stone, där åt vi världens godaste glass. Man fick själv välja vilka ingredienser man ville ha i glassen, allt från m&ms till snickers, ja allt. Vi tog med choklad, kakor, mint och chokladsås.
Flygresan gick hur bra som helst, mellanlandade i Dallas, stannade där i två timmar sen fortsatte vi mot Leon.
När vi kom hem i Söndags packade vi upp, tog en fika på Starbucks och sen bjöds det på grillat hos några vi har lärt känna här.

Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om vår resa men med risk för att tråka ut er så låter jag våra bilder tala för sig själv, enjoy : )

I lobbyn på hotellet första morgonen

Flatiron Building

Times Square by day

Fredde i Washington Square Park

Century 21, herravdelningen

Ground Zero

Battery Park

Pariserhjul på Toys r us

I m&ms affären, här kunde man välja och vraka bland alla färgerna

Frukost på broadway

I Central Park

Steve Madden

Uppe i Empire State Building

Det var allt för ikväll, fler bilder kommer imorgon, det tar sin lilla tid att lägga upp dem.