Blixtar & dunder

Efter en intensiv helg med nya intryck och fina inköp är det återigen måndag.
Vi har som sagt spenderat helgen till stor del i bilen och ute på vägarna, vi har kört norrut, söderut och runt runt.
I fredags stannade vi dock i stan, vi började kvällen med en god middag, grillad lax till mig och pasta till fredde. Därefter bestämde vi oss för att, hör och häpna, gå på bio, för ovanlighetens skull : )

I lördags intog vi frukosten på ett mysigt litet ställe här i Irapuato, färskpressad apelsinjuice, baguetter och hotcakes med sirap och socker åkte snabbt och lätt nere i magen. Med denna stabila frukost var vi redo för vägarna, vårt mål var Tzintzuntzan, efter 3 timmars bilfärd var vi äntligen framme vid vår slutdestination. Vi tittade på Yacatas, som är tempelbaser, mycket spännande tyckte vi. På hemfärden stannade vi till i Morelia där vi åt lite middag för att sedan fortsätta färden hemåt.


Tempelbaserna i Tzintzuntzan



Igår valde vi att köra till staden Léon som ligger ungefär en timme härifrån, där gick vi på Plaza Zapatos, ett varuhus med bara skor. Allt från ormskinnsskor, riktiga cowboyboots till vanliga sneakers. Eftersom vi fortfarande kände ett shoppingsug fortsatte vi mot ett gigantiskt köpcentra, Plaza Mayor. Där fanns affärer som Zara och Mango, något jag genast drogs mot.
På kvällen lagade vi mat i lägenheten, tittade på film samt det spektakulära ovädret med blixtar och åska utanför.

Här intog vi vår söndagslunch, buffé med quesadillas och div. fyllningar (vi visste inte riktigt vad fyllningarna bestod av, men vi åt och blev mätta)


Bild tagen av Fredde i söndagskväll (sånt här väder har vi nästan varje kväll)

Idag tvättas och förbereds det för fullt inför vår lilla weekendresa på onsdag. Ikväll lagar vi spagetthi och köttfärs, kontrast till den mexikanska maten vi tuggar mer eller mindre var dag. Jag pratade precis med mamma och berättade för henne hur mycket jag längtar efter den svenska husmanskosten, en enkel sak som korv stroganoff.


Vi saknar er alla där hemma, vi ses snart igen!
många kramar
lisa & fredde



Kommentarer
Postat av: kezze

ska det verkligen stå "Eftersom VI fortfarande kände ett shoppingsug"? jag får iaf inte riktigt ihop det.

2009-09-15 @ 11:30:58
Postat av: angeliqa

Ni verkar ha det toppen! Kul att se, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är lite avundsjuk. Minst 30 grader om dagarna och mysig blixtrande om kvällarna. Fredde sa att jag skulle skicka godis o snus till er. Jag försökte få ut lite information om vad för lösgodis boch choklad ni ville ha, men han va kass på att ge upplyssningar. Detr var bara snusen han va noga med att beskriva i detalj, typiskt ;) Men jag tänkte nu när du vet hur man läser av kommentarerna så kanske du ser detta och hjälper mig med inhandlandet?

Ha det toppen, sköt om varandra!

//Angeliqa

2009-09-15 @ 20:34:25
URL: http://angeliqajonsson.blogg.se/
Postat av: lollo

Snygg blixtbild!

2009-12-19 @ 12:17:55
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0