Casa Cuna

Bilder från förra helgen och helgen dess för innan ligger nu på facebook för allmän beskådan, enjoy!
http://www.facebook.com/album.php?aid=104274&id=576744144&l=1ec224311a

Jag har äntligen börjat med mina spansklektioner, två har jag haft denna veckan och det känns väldigt givande.
Igår var jag och fredde ute och åt på en god italiensk restaurang efter det gick på bio och såg crossing over som faktiskt var väldigt bra.

Idag har jag spenderat några timmar på ett barnhem här i Irapuato. På Casa Cuna som hemmet heter, tas barn om hand om som blivit övergivna, utsatta för våld eller haft föräldrar som inte har klarat av att ta hand om dem.
Jag åkte dit med en amerikansk tjej i min ålder som har varit där i två år, vi lekte med barnen och gav dem mat när det var dags.
Barnen på den avdelningen vi var, var ungefär mellan 1-2 år. Några kunde gå, vissa hade precis lärt sig och en behövde lite stöd när han gick. På barnhemmet fanns cirka 100 barn, allt från nyfödda till cirka 6 år.

Annars är allt bra med oss, vi har haft lite växlande väder denna vecka men fortfarande varmt, så vi njuter. Snart beger vi oss till the Big Apple, onsdag nästa vecka närmare bestämt. Vi planerar för fullt vilka affärer som ska hinnas med : )



en kall Corona i Guanajuato


lekande barn i San Miguel de Allende


Kyrka i Guanajuato

Världens godaste guacamole med nachos finns i Guanajuato


Hoppas allt är bra med er där hemma!
många kramar
lisa & fredde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0