Vulkan, vart då?

Vad roligt att ni är så många som läser här inne, era kommentarer är alltid lika uppskattade.

Min sega uppdatering här beror bl.a på min förkylning som jag har haft nu i mer än en vecka, förhoppningsvis är den på väg bort. Det har inte hänt så mycket sen sist, vi har gjort lite utflykter, shoppat och gått på bio.

I söndags hade jag och fredde bestämt oss för att göra en liten roadtrip till en vulkan här i närheten. Spännande va? Det tyckte vi med : ) Vi hade kollat lite på internet ungefär var den låg och lånat en karta för säkerhets skull. Trots våra förberedelser slutade det med en två timmars lång bilfärd runt i småbyar utan några som helst tecken på en väg till vulkanen. Vulkanen såg vi hela tiden, men problemet var att hitta in till den, utan skyltar är det nästintill omöjligt skulle jag vilja påstå. Även min spansklärare höll med, hon har bott här i flera år men hittar fortfarande inte dit.
Kanske ska tillägga att färden dit bör normalt sett ta ca 45 min, men inte för oss : ) Och vi som trodde man kunde lita på google maps i alla lägen.


Vi träffade på Ior när vi irrade runt i byn. Nasse hade jag i förarsätet :)

Idag har jag haft ännu en lektion i det spanska språket, vilket är fyllt med oförståelig grammatik och svåra uttal där man måste hålla tungan rätt i munn för att lyckas. Men utan dessa hade det kanske inte varit lika roligt, för det är kul att lära sig ett nytt språk. Min lärare är dessutom jättetrevlig och hjälpsam så när jag är på väg hem ska jag nog ha lärt mig lite, hoppas jag.
Efter min lektion åkte jag vidare till min ansiktbehandling, därifrån tog jag mig till ett stort köpcentra. Som vanligt drogs jag direkt till julavdelningen, vilken är min favorit för tillfället. Jag tittade på alla ljus, granar, dekorationer, tåg som gick runt på banor och alla dessa jultomtar där man trycker på en knapp så händer något kul. Jag var tvungen att se vad alla gjorde så mycket riktigt tryckte jag på alla knapparna. Någon sjöng, en klättrade upp för en stege, en skrattade mm. Ja det var dagens höjdpunkt, jag kom verkligen i julhumör, det är nästan så att jag längtar faktiskt.
Förresten mamma, vill du ha en tomte på 2 meter, uppblåsbar, som lyser och låter? Den hade nog gjort sig i vardagsrummet bredvid granen, vi får kanske dock minska antalet gäster på julafton då tomten tar minst lika stor plats som fyra personer : )


Den som väntar på något gott...väntar alldeles för länge


Här behöver man aldrig ha tråkigt när man väntar på grönt
ljus



Till dig Pappa, här är det oändligt långa tåget vi ofta står och
väntar på.


Imorgon är det dags för baby shower, kl 09.00 börjar kalaset och när det slutar det får vi se. Jag är väldigt nyfiken på hur det ska gå, har aldrig varit på något liknande innan. Så jag återkommer med en fortsättning på denna spännande händelse.

Tack för att ni följer vårt lilla äventyr här i Mexico, vi ses snart där hemma!
många kramar
lisa & fredde



Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

jag tror inte jag vill ha någon blåstomte, förutom den jag har. Din pappa hade gärna väntat på tåget.

2009-09-30 @ 22:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0