Blue Scorpion

Äntligen fredag!

Dagarna springer fram, vi har snart varit här i tre hela veckor och so far so good.

Vi har hunnit med en del sen mitt senaste blogginlägg. I förra helgen besökte vi en mysig liten stad som hette San Miguel de Allende, där tog vi en god lunch och provade deras glass som staden är känd för. Fredde kände sig våglig och slog till med Tequila- och oreoglass, han tyckte det var jobbigt att Teguilasmaken var överst, med andra ord gillade han inte den. Jag tog ett säkert kort med vanlij och choklad, den var i allafall god. Under tiden vi var där såg vi ett bröllop i en av katedralerna, utanför stod även ett par som väntade på att gifta sig. En populär dag med andra ord. Vi begav oss sedan hemåt igen och tog oss ut här i stan för en god pastamiddag, Starbucks fick avsluta vår dag.

I söndags var det fotboll i Morelia, det var cruz azul - monarcas som spelade, som jag förstod var det en viktig match då det var strid om toppen. Med oss var Jocke, hans flickvän Katja, hennes systrar och respektive. Eftersom det tog cirka två timmar att köra till Morelia stoppade jag i mig åksjuketab. köpta här i Mexico precis innan vi skulle åka, jodå dom fungerade, som sömnmedel, jag somnade så fort jag satt mig i bilen. Fredde tyckte inte jag var så kul resesällskap : ) Tabletterna satt i ungefär 5 timmar.
Efter matchen som hemmalaget förlorade, körde vi till en restaurang och åt en god lunch. 90% av allt där inne var till salu, det stod klart och tydligt i menyn, på engelska förstås : )
Vi tog oss vidare mot centrum där vi först tittade på en annorlunda dansuppvisning, med killar som föreställde gamlingar steppandes i flipp-flopp med träsula. Väldigt underhållande måste jag säga : )
Vi satt oss på en uteservering och beställde in kaffe, juice och drinkar. En av killarna beställde in en drink som hette Blue Scorpion, som namnet avslöjar, så mycket riktigt var där en skorpion i glaset. Katja bestämde sig för att smaka, vi andra avstod.

I veckan har jag hunnit med lite shopping, frukostträff, ansiktbehandling, promenader, besök på Haldex och bokat resa till New York. Vi åker den 16 sep och kommer hem den 20. Något vi ser fram emot väldigt mycket.

Idag har vädret varit lite mixat, imorse när vi steg upp regnade det och var mulet, men nu i eftermiddag så har solen visat sig och temperaturen legat på ca. 30 grader. Lagom tycker vi : )
Imorgon är det lördag och då är Fredde ledig, då ska vi åka till ett badland och bada och sola.
http://www.lacalderahotelparqueacuatico.com/ingles/index.htm <-- där ska vi bada : )

ps. julen har kommit på riktigt till Mexico, affärerna är laddade med julpynt, allt från uppblåsbara tomtar till mängder av julgransdekorationer. Halloweenpyntet kommer lite i skymundan. Plötsligt känns inte julen så
avlägsen : ) ds.



Hoppas ni också har det bra där hemma.
<- många kramar ifrån oss ->


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej louise och Fredrik

Det är så roligt att läsa din blogg, alla jag pratar med tycker du skriver så bra. Fick du lov att fotografera på barnhemmet? Det måste vara intressant och givande att få komma in på ett barnhem, och se hur det fungerar. Saknar er jättemycket. Kram mamma.

2009-09-13 @ 12:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0